لپ تاپ ایسوس N551JW نقد و بررسی

0
54938
Asus N551JW
Asus N551JW
ایسوس N551JW
ایسوس N551JW

لپ تاپ ایسوس N551JW یک لپ تاپ بسیار قدرتمند در زمینه کارهای چند رسانه ای و مالتی میدیا و نمایش دهنده قدرت در تمامی قسمت ها می باشد. این سوپر لپ تاپ خانگی با پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA Geforce GTX 960M همینطور پردازنده منحصر به فرد اینتل Core i7 4720HQ، در نهایت سرعت و قدرت گرافیکی و پردازشی وارد بازار ایران شد.این لپ تاپ از سری N ایسوس دارای پنل نمایشگر فول اچ دی IPS، رم ۱۶ گیگابایت و ۲ ترابایت هارد و ۲۴ گیگابایت SSD است.

آیا این لپ تاپ ارزش هزینه کردن را دارد؟ آیا تمامی انتظاراتی که از یک سیستم، برای کار در تمامی زمینه های چند رسانه ای و مالتی میدیا می رود را می تواند برآورده کند؟ آیا لپ تاپ مالتی میدیای خوبیست؟

برای گرفتن پاسخ درست در ادامه با نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس N551JW همراه دنیای دیجیتال نوبیس باشید.

طراحی و ساختار

لپ تاپ ایسوس N551JW
لپ تاپ ایسوس N551JW

با بدنه نقره ای و مشکی، طراحی لپ تاپ ایسوس N551JW بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد. زمانی که شما درب لپ تاپ را باز می کنید، نوار مشکی رنگ مات که دور تا دور نمایشگر فول اچ دی دستگاه را گرفته خود نمایی می کند. طراحی درب دستگاه، دقیقا مانند ایسوس ZenBook بوده و لوگوی ایسوس برش خورده در مرکز آن خودنمایی می کند. با داشتن بدنه ضد اثر انگشت لازم نیست به هیچ عنوان نگرانی از بابت باقی ماندن اثر انگشت روی دستگاه داشته باشید. این دستگاه با توجه به استفاده زیاد و گسترده ای که از پلاستیک در شاسی آن شده دارای شاسی قوی و محکمیست. لپ تاپ ایسوس N551JW دارای ابعاد ۳۸٫۳ در ۲۵٫۵ در ۳٫۱ سانتی متر بوده و با توجه به وزن ۲٫۷ کیلوگرمی آن (همراه با باتری ۶ سلولی) قابل جا به جایی می باشد. به طور کلی لپ تاپ مالتی میدیا ایسوس N551JW دارای طراحی خوب و محکمی است.

نمایشگر

نمایشگر فول اچ دی Ips N551JW
نمایشگر فول اچ دی Ips N551JW

لپ تاپ ایسوس N551JW دارای نمایشگر فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با پنل ips و روکش مات ساخته شده سامسونگ می باشد. این نمایشگر برای کارهای روزانه ای مانند بازی کردن، تماشای فیلم و دیگر کارها بسیار مناسب است. همچنین روشنایی این نمایشگر بسیار خوب بوده، به طوری که در نرم افزار اندازه گیری نور با ۳۳۸ nit از لپ تاپ هایی مانند ایسوس N551JK و ام اس آی GE60 روشن تر بود. با تشکر از صفحه نمایشگر مات، این لپ تاپ بدون هیچ مشکلی در فضاهای باز و با نور زیاد قابل استفاده است. زاویه دید آن نیز بسیار گسترده است به طوری که به راحتی از دو طرف آن نمایشگر قابل مشاهده می باشد.

کیبورد و تاچ پد

ایسوس N551JW
ایسوس N551JW

کیبورد لپ تاپ ایسوس N551JW با توجه به فول سایز بودنش بسیار خوب و راحت است. هرچند به علت نزدیک بودن کلید های قسمت نامبر پد آن، احساس می کنید که کمی کوچک است ولی در مجموع دارای کیبورد خوبیست. من توسط این کیبورد بالاتر از میانگین سرعت تایپ خودم تایپ کردم. همچنین این کیبورد دارای نور پس زمینه بوده که برای تایپ در مکان های تاریک و کم نور مناسب می باشد. صدای تولیدی توسط کلیدهای این کیبورد بسیار کم است. در مجموع این دستگاه دارای کیبورد راحتیست اما این بهترین کیبورد برای این دسته از لپ تاپ ها نیست و می توانست که بهتر نیز باشد.

لپ تاپ ایسوس N551JW دارای یک تاچ بدون کلید بوده که حین کار احساس رضایت به شما می دهد. این تاچ پد بسیار دقیق و حساس، هنگام کشیدن و رها کردن توابع بسیار خوب عمل می کند.

پورت ها و وبکم

لپ تاپ ایسوس N551JW دارای تعداد پورت های اتصال قابل قیولیست. پورت قدیمی VGA حذف گردیده و جای خود را به mini DisplayPort داده است. در سمت راست دستگاه یک پورت برای جک هدفون و میکروفون، یک پورت USB3، اسلات مخصوص قرارگیری دی وی دی رایتر، یک پورت برای جک ساب ووفر و پورت قفل لپ تاپ قرار دارد، و اما در سمت چپ دستگاه سوکت شارژر یا آداپتور دستگاه، پورت Mini Display، پورت HDMI، پورت لن و دو عدد پورت USB3 قرار گرفته است. در لبه ی جلویی دستگاه نیز پورت ۳ در یک کارت ریدر قابل مشاهده می باشد.

لبه سمت راست و چپ ایسوس N551JW
لبه سمت راست و چپ ایسوس N551JW

این لپ تاپ دارای وبکم اچ دی بوده، که برای چت ویدئویی و تماس های تصویری مانند Skype یا Hangouts مناسب است، اما برای عکس سلفی گرفتن مناسب نیست. البته عکس های گرفته شده دارای کیفیت نسبتا مناسبی هستند هرچند تا اندازه ای تاریک، رنگ رفته و تیره به نظر می رسند.

صدا

در لپ تاپ ایسوس N551JW دو اسپیکر Bang & Olufsen بکار رفته که دارای صدایی بلند و متعادل هستند، حتی زمانی که وضعیت صدا روی حالت ماکزیمم است، صدا از تعادل و بالانس خوبی برخوردار می باشد. همچنین بر روی این دستگاه یک ساب ووفر جانبی عرضه شده و زمانی که شما این ساب ووفر را به لپ تاپ وصل کنید شاهد خواهید بود که بیس صدای دستگاه تقویت می شود. به طور کلی برای لپ تاپی با این رنج قیمت کیفیت صدا خوب است اما عالی نیست. هرچند که نمی توان از این دستگاه تصور صدایی فراگیر و هیجان انگیز داشت.

گرمایش

لپ تاپ ایسوس N551JW به خوبی توانسته است که مقدار گرمای تولیدی دستگاه را کنترل کند به طوری که در زمان تست ما سرد و خنک باقی مانده بود. گرمترین قسمت دستگاه شاسی و بیس آن بود هرچند که دمای آن به دمای آستانه نیز نرسید. حتی وقتی من از سیستم بابت انجام تعدادی کار سنگین استفاده کردم همچنان دستگاه، بیس و شاسی، تاچ پد و کیبورد سرد و خنک مانده بود. بنابراین با آسودگی خیال می توان از لپ تاپ زمانی که روی پا قرار دارد استفاده نمود.

کارایی

پردازنده لپ تاپ ایسوس N551JW اینتل Core i7 4720HQ با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز قابل افزایش تا ۳٫۶ گیگاهرتز بوده و دارای ۱۶ گیگابایت رم، ۲ ترابایت هارد دیسک و ۲۴ گیگابایت SSD می باشد. با مشخصات قید شده این لپ تاپ قادر به انجام تمامی کارهای چند رسانه ای و مالتی میدیاست. با توجه به ۱۶ گیگابایت رم این دستگاه قابلیت دوال چنل رم ها نیز فعال شده است. لپ تاپ ایسوس N551JW تست های شدید و سنگین، همینطور اجرای چندین کار همزمان را با موفقیت پشت سر گذاشت. در تست بنچمارک با برنامه PCMark 7 ایسوس N551JW موفق به کسب ۴۹۳۹ شد در حالی که ام اس آی GE60 فقط ۳۴۳۷ امتیاز کسب کرد.

گرافیک

لپ تاپ ایسوس N551JW دارای پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 960M با ۴ گیگابایت رم DDR5 ، مناسب برای کارهای گرافیکی و پردازشی و البته برای حرفه ای ها می باشد. NVIDIA GeForce GTX 960M حدودا ۱۰ درصد قویتر از NVIDIA GTX 860M می باشد. درتست بنچمارک ۳D مارک، روی تست Cloud Gate این لپ تاپ ۱۵۴۲۲ امتیاز، در Ice Storm تست ۵۹۹۶۹ امتیاز و در نهایت این لپ تاپ ایسوس در تست Fire Strike امتیاز ۳۹۸۵ را کسب کرد. که امتیاز های کسب شده در این بنچمارک نشان دهنده میزان قدرت بسیار زیاد گرافیک لپ تاپ مورد بررسی است. همچنین این گرافیک به اندازه ای قدرتمند است که قادر به اجرا کردن هر گیم و بازی در بالاترین حالت تنظیمات بوده و خلاصه کلام اینکه این گرافیک از هر نظر بی نظیر است.

باتری

لپ تاپ ایسوس N551JW دارای باتری ۶ سلولی لیتیوم-یون با ۵۶٫۱۶ وات ساعت حجم می باشد. طول عمر باتری حین مصرف تقریبا خوب و مناسب است. در تست های ما که شامل کار با دستگاه، با وای فای روشن بر روی وب می شد باتری ۴ ساعت و ۶ دقیقه دوام آورد که این یکساعت بیشتر از طول عمر باتری ورژن قبلی و قدیمی تر این دستگاه می باشد. در نهایت می توان گفت طول عمر باتری دستگاه خوب است اما عالی نیست.

نتیجه

ایسوس N551JW
ایسوس N551JW

ایسوس با تولید N551JW کار خود را در زمینه ساخت یک لپ تاپ مالتی میدیا و چند رسانه ای به بهترین نحو انجام داد، هرچند من فکر می کنم این لپ تاپ می توانست کمی باریکتر باشد. کیبورد و تاچ پد این دستگاه برای انجام کارهای طولانی اداری بسیار راحت و مناسب است. قیمت دستگاه یک مقدار گران می باشد که البته با توجه به کارایی بالا و قدرت لپ تاپ، و قرار گرفتن قطعاتی مانند سی پی یو Core i7 4720HQ و گرافیک GTX 960M درون دستگاه می توان، این قیمت زیاد را به این قطعات نسبت داد. در مجموع طول عمر بالای ۴ ساعت باتری این دستگاه نیز بد نمی باشد. پردازنده و گرافیک بروز شده این دستگاه برای همه افراد حتی گیمرها بسیار مناسب است. و در پایان لپ تاپ ایسوس N551JW یک محصول قدرتمند چند رسانه ای و تحسین بر انگیز از شرکت ایسوس می باشد.

این لپ تاپ هم اکنون در فروشگاه نوبیس با بهترین قیمت آماده عرضه به دوستان عزیز می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید