GT72S ام اس آی با GTX 980

0
673
GT72S

GT72S

با GT72S آماده برای نبرد

در سالی که گذشت، GTX 980M سریع ترین و بهترین گرافیک لپ تاپ بود. با گیر کردن AMD و Nvidia بر روی پردازنده ۲۸ نانو متری در سال ۲۰۱۵، انتظار تغیر محسوس و قابل توجه ای تا ابتدای سال ۲۰۱۶ نمی رود. در حالی که استفاده از یک تراشه موبایلی برای نوت بوک و لپ تاپ مانند GM200 بعید به نظر می رسید، ۹۸۰M هرگز نتوانست از یک تراشه GM204 به صورت کامل استفاده کند، و همچنان با مشکل محدودیت ۱۰۰ وات تراشه های موبایلی روبروست. در مواجهه با چنین مانعی انویدیا تصمیم به تغییر بازی و انتشار نسخه ای از کارت گرافیک GTX 980 دسکتاپ برای نوت بوک با استفاده از تراشه GM204 کاملا فعال گرفت. Nvidia به طور رسمی این گرافیک را GTX 980 نامید (حتما GTX985 بازار کمتری داشته!)، که این با توجه به یکی نبودن آن از همه نظر با GTX980 ورژن دسکتاپ، کمی گیج کننده است.

این مورد تاکنون چگونه پیش رفته؟ ساده است: TDP یا همان قدرت طراحی حرارتی برای GTX 980 نوت بوک، مقدار کمی بالاتر از ۱۰۰ وات تعیین شده برای ورژن قبلی آن است. البته انویدیا چه مقدار بالاتر از آن را اعلام نکرده، اما ما حدس می زنیم که در رنج ۱۳۰ تا ۱۴۰ وات باشد. MSI اولین شرکتیست که از GTX 980 نوت بوک برای به روز کردن مدل های لپ تاپ GT72S و همینطور GT80 خود استفاده کرده است، همینطور تعدادی از نوت بوک های Asus و  Celvo نیز انتخاب شده اند که این گرافیک جدید را پشتیبانی خواهند نمود. از دیدگاه ام اس آی این یک کلاس جدید در عملکرد نوت بوک های گیمینگ بوده، و GTX 980 با ۵۰۰ دلار بر روی همان نوت بوک های GTX 980M قابل ارتقاء است.

GT72S

در ادامه با دنیای دیجیتال نوبیس همراه باشید.

ام اس آی بر روی GT72S با ابزاری مانند MSI Afterburner به بایوس اجازه اورکلاک سی پی یو و گرافیک را داده است.

GT72S with GTX 980
GT72S with GTX 980

یکی از مزیت های ام اس آی GT72S این است که فقط برای گیم کاربرد ندارد، البته هرچند دراگون نقش بسته بر روی آن شاید ظاهر شکیلی برای استفاده در یک محل عمومی یا خاص مانند اتاق هیئت مدیره نداشته باشد. به هر حال این یک نوت بوک قدرتمند است و مهم نیست که چه کاری با آن انجام دهید، هر شخصی که به یک کامپیوتر قابل حمل برای توسعه نرم افزار یا software development، ویرایش ویدیو و عکس، راه اندازی ویرچوال ماشین و یا انجام کارهای دیگر نیاز داشته باشد از داشتن GT72S خوشحال و راضی خواهد بود. کیبورد و تاچ این دستگاه به خوبی کار می کند و صدای آن نیز از کیفیت قابل قبول و خوبی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید