بیپ کد لپ تاپ دل 3521 و نحوه تشخیص آن

0
3702
بیپ کد ارور

بیپ کد ارور

چگونگی تشخیص بیپ کد ها:

بیپ کد یا ارور بوق چیست؟ آیا تاکنون زمانی که لپ تاپ یا نوت بوک خود را روشن کردید با صفحه سیاه بدون تصویر مواجه شده اید؟ صفحه سیاه بدون تصویر به همراه صدای بیپ یا بوقی از درون دستگاه. امیدوارم هرگز با چنین صحنه ای برخورد نکنید.

هنگامی که پاور یک لپ تاپ یا کامپیوتر را فشار می دهید، سیستم به صورت اتوماتیک تعدادی تست بابت درست کار کردن همه ی قطعات از خود می گیرد. به این تست پاور سلف تست یا POST می گویند. هنگامی که این پاور سلف تست با خطا مواجه می شود کاربر را از طریق کد POST، کد لایت یا نور، و کد بیپ یا بوق آگاه می سازد. برای تشخیص بوق و یا بیپ کد لازم است که ابتدا برای مطمئن شدن از وجود مشکل یکبار لپ تاپ را ری استارت کنید و اگر همچنان ارور بوق وجود داشت، بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه بوق ها را بشمارید. لازم به ذکر است خاموش یا ریست کردن دستگاه در این وضعیت هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آورد.

در ادامه با بیپ کد های لپ تاپ دل ۳۵۲۱ همراه دنیای دیجیتال نوبیس باشید.

  1. یک بوق: معمولا یک بوق نشان دهنده ایراد بایوس و یا ایراد مادربرد می باشد و راه حل مشکل پروگرم مجدد بایوس و یا تعویض مادربرد می باشد.
  2. دو بوق: ایراد دو بوق به رم یا مموری دستگاه باز می گردد. معمولا در این حالت یا مشکل از خود ماژول رم یا اسلات رم می باشد. برای حل مشکل اقدام به جا به جایی رم در اسلات یا تعویض آن کنید.
  3. سه بوق: ایراد ۳ بوق می تواند بابت مشکل چیپ های شمالی یا جنوبی، ایراد DMA/IMR/Timer، ایراد I/O و یا ایراد کنترلر کیبرد باشد. برای حل مشکل، موارد ذکر شده یا مادربرد باید تعویض شود.
  4. چهار بوق: این ایراد بابت عدم توانایی دستگاه در خواندن رم می باشد. برای حل آن باید رم یا مموری دستگاه تعویض گردد.
  5. پنج بوق: این ارور معمولا به باتری بک آپ یا باتری  CMOS مربوط می شود. برای حل مشکل باید اقدام به تعوبض باتری CMOS کرد.
  6. شش بوق: این ایراد به گرافیک و ویدئو دستگاه مربوط می شود. برای حل مشکل باید گرافیک دستگاه یا مادربرد تعویض شود.
  7. هفت بوق: این ایراد زمانی روی می دهد که تست کش درست انجام نشود. معمولا به سی پی یو یا پردازنده دستگاه مربوط می شود و برای حل مشکل باید سی پی یو دستگاه تعویض شود.
  8. هشت بوق: این ایراد مربوط به نمایشگر و ال سی دی دستگاه می شود. برای حل مشکل باید کابل یا نمایشگر دستگاه تعویض شود.

ایراد ها و بیپ کد های گفته شده در حالت کلی می باشد و به صورت قطعی و ۱۰۰% نمی باشد و حتی ممکن است لپ تاپ Dell 15 3521 با چند ایراد فقط یکی از کد های ذکر شده را نشان دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید